II. základní škola

Seznámení s DALTONEM

/ Eva Pešková

  V 1. třídě se děti na naší škole seznamují s jinou formou práce. Dalton je postaven na třech pilířích – SVOBODA, SAMOSTATNOST A SPOLUPRÁCE. …

Seznámení s DALTONEM

 

V 1. třídě se děti na naší škole seznamují s jinou formou práce. Dalton je postaven na třech pilířích – SVOBODA, SAMOSTATNOST A SPOLUPRÁCE. Děti dostanou svůj první daltonský plán (viz foto) a mohou si rozvrhnout, kdy práci splní, kde ji budou vykonávat a zda to zvládnou samy nebo se s někým domluví. V našem případě jsme měli na výběr pracovat ve třídě, na chodbě, v hudebně a v družině, ve všech místnostech je k dispozici koberec. Při práci děti musely přečíst paní učitelce ze Slabikáře a s paní asistentkou se seznámily s netradiční výtvarnou technikou – enkaustikou. Po vysvětlení všech úkolů se učitel upozadí a děti pracují. Zvonění v tomto případě nehraje žádnou roli a děti si odpočinou nebo posvačí přesně podle svých potřeb. Vždy mají na mysli, že svoji práci zodpovědně dokončí. Vhodně zvolenými aktivitami se daří odbourávat stres a postupně budovat pracovní návyky, organizovat si čas. Na závěr se k práci každý vyjádří, popíše, co se mu dařilo nebo s čím potřeboval pomoci.

A jak se vedlo dětem z 1.B? Posuďte sami.

Honzík – Líbilo se mi, že můžu pracovat, kde chci. Těžké bylo uhlídat si všechna cvičení.

Tonda – Bavilo mě jiné místo.

Viki – Práce se mi líbila, nic mě nerušilo a mohla jsem si povídat s Barunkou.

Vojtík – Líbilo se mi, že jsem mohl být s tím, s kým normálně nesedím, a mohl jsem si vybrat místo.

Déňa – Dobrý, ten dalton.

Emča – Nebavil mě Slabikář, ale zvládla jsem to.

Jirka O. – Byl jsem v klidu, ale měl jsem obavu, že to nestihnu.

Radunka – Dobrý.

Anička – Bylo obtížné hlídat si všechno.

Jiřík K. – Líbilo se mi, že jsem mohl sedět, kde jsem ještě nebyl, a přestávek jsem měl víc a kdy chci, moc mě bavilo malovat.

Kája – Líbilo se mi, že jsme byli jako v práci.

Partneři školy

banner_v21logo_partnerska

Projekty

unieban_eu_npologosbeneficaireserasmusleft_withthesupportof