Dalton

dalton_cz_coDaltonská výuka vychází ze tří základních principů:

  • svoboda (dnes nahrazováno slovem zodpovědnost),
  • samostatnost,
  • spolupráce.

Tyto principy umožňují žákovi aktivně se zúčastnit vzdělávání. V daltonských blocích ustupuje učitel do pozadí a přebírá roli pomocníka, průvodce ve vzdělávacím procesu. Pomocí vhodně volených aktivit tak odbourává stres a současně umožňuje žákovi, aby si postupně budoval pracovní návyky, jako je samostatné a nezávislé myšlení, schopnost kreativně řešit úkoly v týmu, efektivní organizace času a také tolerance k odlišnostem mezi lidmi.

Více o projektu naleznete na stránce projektu

 



Obhájili jsme titul

Obhájili jsme titul

Dne 5. května proběhla v Brně mezinárodní konference Dalton for 21st century k 20. výročí založení daltonské asociace v České republice. Na konferenci přijaly účast …

Číst dále
 
Studenti UK na zkušené

Studenti UK na zkušené

Dne 8. dubna 2016 navštívili naši školu tři studenti Karlovy univerzity. V rámci studia měli za úkol se seznámit s alternativními metodami výuky. Jsme velice …

Číst dále
 
Dalton v 1. B – prosinec 2015

Dalton v 1. B – prosinec 2015

Před Vánocemi jsme se poprvé setkali ve výuce s daltonem. Prvky daltonu jsme už znali z dřívějška. Poprvé jsme ale pracovali v celodenním daltonském bloku, kdy paní učitelka …

Číst dále
 
 Co je to dalton?

 Co je to dalton?

Základní informace o netradičním vyučování, které probíhá na naší škole. Metodu představila světu Helena Parhurstová v 20. letech 20. století. Daltonská výuka vychází ze tří základních …

Číst dále