II. základní škola

RubrikaDalton

dalton_cz_coDaltonská výuka vychází ze tří základních principů:

  • svoboda (dnes nahrazováno slovem zodpovědnost),
  • samostatnost,
  • spolupráce.

Tyto principy umožňují žákovi aktivně se zúčastnit vzdělávání. V daltonských blocích ustupuje učitel do pozadí a přebírá roli pomocníka, průvodce ve vzdělávacím procesu. Pomocí vhodně volených aktivit tak odbourává stres a současně umožňuje žákovi, aby si postupně budoval pracovní návyky, jako je samostatné a nezávislé myšlení, schopnost kreativně řešit úkoly v týmu, efektivní organizace času a také tolerance k odlišnostem mezi lidmi.

Více o projektu naleznete na stránce projektu

 

Názory žáků 4. ročníku na práci v daltonských blocích

Jirka O. Dalton mi přijde dobrý. Pracuje se mi dobře a můžu...

Číst dále

Vzdělání pro budoucnost – 25. Mezinárodní daltonská konference 

5. května 2022 proběhla jubilejní daltonská konference. Pozvání přijali všichni zástupci českých...

Číst dále

Seznámení s DALTONEM

  V 1. třídě se děti na naší škole seznamují s jinou...

Číst dále

Pravěk ve 4. B

Učivo vlastivědy se nám v pololetí změnilo. Zeměpisnou část vystřídaly nejstarší dějiny lidstva....

Číst dále

Obhájili jsme titul

Dne 5. května proběhla v Brně mezinárodní konference Dalton for 21st century...

Číst dále

Studenti UK na zkušené

Dne 8. dubna 2016 navštívili naši školu tři studenti Karlovy univerzity. V...

Číst dále

Dalton v 1. B – prosinec 2015

Před Vánocemi jsme se poprvé setkali ve výuce s daltonem. Prvky daltonu jsme...

Číst dále

Partneři školy

banner_v21logo_partnerska

Projekty

unieban_eu_npologosbeneficaireserasmusleft_withthesupportof